top of page

Протоколи – сигурност, ред и подршка у раду школе

Протоколи представљају званичне поступке и смернице којима се у „Школи за дизајн” обезбеђује сигурност, ред и ефикасност свих активности у школској заједници. Ови документи дефинишу кораке који се примењују у различитим ситуацијама, од решавања конфликтних и кризних ситуација, преко рада са децом, родитељима и наставницима, до сарадње са институцијама и организацијом ваннаставних активности.

Циљ протокола је да свако у школи – ученик, родитељ или запослени – зна како да поступи у одређеној ситуацији и коме се може обратити за подршку. Протоколи обезбеђују транспарентност, доследност и правовремену помоћ, доприносе превенцији и изградњи позитивног и безбедног окружења, као и очувању интегритета и угледа школе.

На овој страници можете упознати кораке које препоручује школа, видети кога контактирати и добити смернице за сваку специфичну ситуацију – од пријаве проблема, преко поступака заштите ученика, до процедура рада са родитељима и наставницима.

 

ПРОТОКОЛ О ПОСТУПАЊУ И ПРЕВЕНЦИЈИ ПОВРЕДА УЧЕНИКА ШКОЛЕ ЗА ДИЗАЈН

Сврха протокола:

Утврђује мере превенције и поступак у случају повреда ученика током боравка у Школи за дизајн и за време свих активности које школа организује, са посебним фокусом на практичне уметничке активности.

Кораци:

  • Непосредна реакција - прекид активности и обезбеђивање повређеног ученика

  • Пружање прве помоћи без давања лекова ученицима

  • Обавештавање надлежних - дежурни наставник, директор или секретар школе

  • Позив стручне помоћи - хитна помоћ (194) за озбиљне повреде

  • Документовање инцидента - попуњавање обрасца у року од 24 сата

  • Накнадне мере - анализа узрока и превентивне мере

 

Напомена:

Попуњен образац се предаје директору или секретару школе у року од 24 сата. У случају озбиљних повреда, копија обрасца се доставља надлежној инспекцији или другим институцијама по налогу директора.

Хитни контакти:

  • Хитна помоћ: 194

  • Директор школе: 0642271576

  • Секретар школе: 0113066409

ПРОТОКОЛ САРАДЊЕ СА ЛОКАЛНИМ ИНСТИТУЦИЈАМА

Сврха протокола:

Уређује сарадњу Школе за дизајн са локалним институцијама ради унапређења заштите ученика, пружања подршке у образовању и васпитању, као и превенције и интервенције у ризичним ситуацијама. Такође, протокол обухвата сарадњу са компанијама и привредним субјектима ради развоја школе.

Кораци:

  • Идентификација потребе - наставници, стручна служба или родитељи подносе пријаву

  • Контакт са институцијом или компанијом - школа службено контактира надлежну институцију

  • Састанак и договор о мерама - дефинисање активности и мера подршке

  • Спровођење мера - институција предузима кораке у сарадњи са школом

  • Праћење и евалуација - континуирано праћење напретка и резултата

 

Партнери у сарадњи:

  • Центар за социјални рад (ЦСР) - породични проблеми, насиље, подршка деци у ризику

  • Полицијска управа - вршњачко насиље, криминалне радње, безбедносни ризици

  • Дом здравља и психолошке установе - здравствени и психолошки проблеми

  • Локална самоуправа - подршка пројектима и финансијска помоћ

  • Организације за заштиту права деце - едукација, правна и социјална подршка

  • Привредни субјекти и компаније - донације, стручна пракса, подршка настави

Напомена:

Формулар служи као основ за формализацију сарадње и осигурање транспарентности у заједничким активностима. Потписивањем не нестajу правне обавезе, већ се сматра изразом добре воље и намера сарадње.

ПРОТОКОЛ КОМУНИКАЦИЈЕ РОДИТЕЉА И ШКОЛЕ

Сврха протокола:

Утврђује правила и поступке за ефикасну и транспарентну размену информација између родитеља и школе, са циљем подршке образовно-васпитном процесу и добробити ученика.

Основни канали комуникације:

  • Одељењски старешина – прва контакт особа за школске обавезе, успех и владање

  • Стручна служба (педагог и психолог) – за образовне потребе и васпитне проблеме

  • Директор школе – за озбиљне проблеме са радом наставника или кршењем права

  • Савет родитеља – за колективна питања и одлуке значајне за рад школе

 

Начини подношења захтева:

  • Усмено на родитељским састанцима или консултацијама

  • Писмено путем службеног мејла или у секретаријату школе

Напомена:

Родитељи су дужни да редовно прате напредак детета, одговарају на позиве школе и сарађују у решавању проблема. Школа штити личне податке у складу са законом.

ПРОТОКОЛ ЗА УЧЕНИКЕ – ПРАВА, ОБАВЕЗЕ И ОДГОВОРНОСТИ

Сврха протокола:

Утврђује права, обавезе и одговорности ученика у складу са Законом о основама система образовања и васпитања и другим релевантним прописима, како би се обезбедило безбедно, поштено и подстицајно окружење за учење и развој ученика.

Права ученика:

  1. Квалитетно образовање – приступ настави, школским ресурсима и помоћи у учењу

  2. Поштовање и уважавање – фер третман од стране наставника, вршњака и особља

  3. Безбедно окружење без насиља, злостављања и дискриминације

  4. Увид у информације значајне за образовање – правилници, процедуре и критеријуми оцењивања

  5. Учешће у раду ученичког парламента (за средње школе)

  6. Приговор на оцену и испит – уз образложење наставника и могућност жалбе

  7. Жалбу надлежним органима у случају повреде права

 

Обавезе ученика:

  • Редовно похађати наставу и извршавати школске обавезе

  • Поштовати правила школе и указе управе

  • Активно радити на стицању знања и вештина

  • Не ометати наставу и не напуштати час без дозволе

  • Поштовање различитости и школске имовине

  • Брига о животној средини

ПРАВА И ОБАВЕЗЕ РОДИТЕЉА У СИСТЕМУ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА

Сврха документа:

Утврђује права и обавезе родитеља у образовању детета према законским и подзаконским актима, Статуту школе и другим релевантним правилницима, ради обезбеђивања најбољег интереса ученика и подршке образовно-васпитном процесу.

Права родитеља:

  • Информације и учешће: благовремено и тачно информисање о наставном плану, успеху, критеријумима оцењивања и мерама подршке; присуство родитељским састанцима и консултацијама

  • Подршка и заштита детета: захтев за додатну подршку, пријава дискриминације/насиља уз очекивање адекватног поступања, израда Индивидуалног образовног плана (ИОП)

  • Увид у документацију: приступ педагошкој евиденцији о успеху, изостанцима и дисциплинским мерама

  • Заштита података: заштита личних података детета према Закону о заштити података о личности

  • Жалба и учешће: подношење жалби на одлуке школе и учешће у раду Савета родитеља

 

Обавезе родитеља:

  • Редовно похађање наставе: обезбеђивање присутности детета и оправдавање изостанака

  • Сарадња са школом: присуство састанцима, одзив на позиве школе, активна подршка наставницима и стручним службама

  • Васпитање по правилима: подршка развоју одговорног понашања, учешће у васпитним мерама у случају кршења правила

  • Поштовање интерних прописа: придржавање Правилника о употреби мобилних телефона и других интерних аката школе

  • Пријављивање релевантних информација: благовремено обавештавање школе о промени здравственог стања, специјалним потребама, адреси и контакту

  • Учешће у финансирању активности: добровољно учешће у трошковима екскурзија, додатне наставе и расподели донација

ПРОТОКОЛ ЗА РАД П.П. СЛУЖБЕ

Сврха протокола:

Дефинише поступке Психолошко-педагошке службе у школи у циљу превенције, интервенције и пружања психо-социјалне подршке ученицима, наставницима и родитељима, као и сарадње са релевантним институцијама.

Кораци:

  • Препознавање и пријава случаја
    Пишана пријава од ученика, наставника или родитеља преко службеног обрасца.

  • Процена случаја
    Индивидуални разговор и анализа понашања у сарадњи са наставницима и родитељима.

  • Планирање интервенције
    Израда индивидуалног плана подршке (ИОП); укључење стручних служби и упућивање установама (ЦСР, полиција, здравствени центар) по потреби.

  • Спровођење интервенције
    Саветодавни разговори, психо-социјалне радионице и стална подршка наставницима уз прилагођавање мера.

  • Праћење и евалуација
    Редовни састанци за процену резултата и могуће упућивање надлежним институцијама ако интервенција не даје резултате.

 

Сарадња са институцијама:

  • Центар за социјални рад (ЦСР)

  • Полиција

  • Здравствене установе

 

Напомена:

Све пријаве и документација чувају се у складу са законом о заштити података о личности.За више детаља о надлежностима ПП службе, посетите страницу посвећену њеном раду овде.

ПРОТОКОЛ ЗА НАСТАВНИКЕ – ПРАВА И ОБАВЕЗЕ

Сврха протокола:

Утврђује права, обавезе и одговорности наставника према Закону о основама система образовања и васпитања и другим релевантним актима, ради обезбеђења квалитетног рада, безбедног окружења за ученике и ефикасне сарадње у школи.

Права наставника:

  1. Неометан рад – реализовање наставе у мирном и безбедном окружењу

  2. Поштовање и уважавање – од стране ученика, родитеља и колега

  3. Подршка стручне службе и директора – стручни развој и саветодавна помоћ

  4. Информације од значаја – благовремено обавештавање о променама у наставном процесу

  5. Заштита од дискриминације и насиља – правичан третман према закону

  6. Жалба на одлуке – подношење жалби директору или надлежним органима

  7. Правична накнада и услови рада – усклађени са законским прописима

 

Обавезе наставника:

  • Редовно и савесно извршавање радних обавеза у складу са наставним планом

  • Поштовање прописа и одлука управе и надлежних министарстава

  • Обезбеђивање подстицајне и безбедне атмосфере на часовима

  • Сарадња са родитељима и стручним службама ради подршке ученицима

  • Поступање по протоколима у случају насиља, дискриминације и кршења правила

  • Континуирано унапређење компетенција кроз стручно усавршавање

  • Чување угледа школе и наставничке професије

 

Одговорности наставника:

Наставници могу бити дисциплински одговорни у случајевима:

  • Непоштовања радних обавеза

  • Злоупотребе положаја или повреде права ученика

  • Непрофесионалног понашања према ученицима, родитељима или колегама

  • Кршења интерних правила школе

ОСТАЛИ ПРОТОКОЛИ И ДОКУМЕНТА

© 2024 ШКОЛА ЗА ДИЗАЈН

  • Instagram

Телефон: 011 3066409

Електронска пошта: info@dizajnerska.edu.rs

bottom of page